Opštinske novine
Прве међународне аутомобилске трке у Београду
Највећи спортски догађај последњих година, а уједно и једна од најзначајнијих спортских манифестација, одржана је у Београду у оквиру интернационалних. аутомобилских трка. Првипут у историји нашег аутомобилизма појединим београдским улицама око Калемегдана постигнута је аутом брзина већа од 200 километара на сат. Ову прву, велику интернационалну трку, на којој су узели учешћа најбољи возачи на свету, беспрекорно су организовали уредништво листа „Политика" и Београдски ауто клуб, у сарадњи са Београдском општином. Вишемесечне припреме У последње време Београдска општина учинила је много за наш спорт. Г. Влада Илић и његови сарадници с много разумевања прате спортске прилике код нас и кадгод је то било потребно излазили су у сусрет спортским организацијама и помагали су спортска друштва и спортске подухвате. И овог пута организатори су наишли на пуну потпору Београдске општине. Они су себи поставили не мали задатак, да за врло кратко време организују велику интернационалну аутомобилску трку и припреме све што је потребно да би се једно озакво такмичење могло одвијати правилно и под условима које прописује Међународни аутомобилски савез. Чим је изабрана стаза, предузети су радови за њено уређење. Томе је највише допринела Београдска општина, под чијим је надзором цела стаза преуређена. Велики број радника радио је на овом послу, који је трајао неколико недеља. Сем тога, подигнуте су трибине на једном делу стазе, тако да је омогућено Београђанима да што боље прате трку. За кратко време израђене су трибине за преко шест хиљада гледалаца. За време тренинга чувених возача и на дан трка трамвајски саобраћај у непосредној близини Калемегдана сасвим је прекинут, што је омогућило да се такмичења одржавају правилно. Једном речи, Београдска општина је учинила много за организацију аутомобилских трка и њој припада знатан део заслуге да је ово велико такмичење, прво ове врсте на Балкану, тако ејајно успело.
Учествовали су најчувенији возачи Још давно пре трке знало се да ће на такмичењу узети учешћа најчувенији светски возачи. Пријавили су се Херман Ланг, првак Европе, затим Милер,, Нуволари и фон Браухич. Поред ових славних „краљева" аутомобилске писте пријавили су своје учешће два изванредна француска возача. Међународна ситуација омела је, мбђутим, долазак Француза. Они су већ били пошли са својим камионима и дошли су до границе, али су ту задржани од француских власти, јер је већ била објављена општа мобилизација. Тако је у последњем тренутку осујећено учествовање ова два изванредна француска аутомобилска аса. Па ипак, имена Ланга, Милера, Нуволариа и фон Браухича, била су довољна гарантија да ће аутомобилске трке у Београду престављати заиста првокласну спортску атракцију. Сем главне трке, такмичење тркачких кола, на програму су биле врло занимљиве утакмице. У осталим категоријама за аутомобилске трке био је пријављен приличан број страних возача. Неколико Немаца и Чеха, загим Румуна и један Бугарин, имали су да се боре с нашим храбрим возачима за лепе награде. Ове аутомобилске спортске свечаности имале су да отпочну веома узбудљивим мотоциклистичким тркама. У разним категоријама узели су учешћа наши најбољи возачи и ове трке оставиле су изванредан утисак на гледаоце. Као што се види, програм је био разнолик и веома интересантан. Првак Европе: Херман Ланг Централна личност такмичара који су требали да учествују на тркама у Београду несумњиво је био Херман Ланг, овогодишњи првак Европе и по мишљењу најистакнутијих аутомобилских стручњака данас најбољи возач на свету. Још одмах по доласку Херман Ланг је придобио све оне који су се нашли у његовој близини. Веома приступачан и срдачан, он је разговарао неусиљено и ведро. Још првог дана тренинга освојио је све симпатије.