Otadžbina

НОГЛЕД НА НАШе ЗАДУЖЕЊЕ И ОТПЛАТУ ДРЖАВНОГА ДУГА 85 популарно мишљење у целој земљи. Оно је до извесног степена и основано. То је душа новога закона за одужење нашег државног дуга. Довол>но је што довде рекох о томе закону, па да се дође до уверења, да он одговара свима трима условима, који су постављени за извор одакле би се за овај мах црпела. сретства за одужење нашега дуга. Извори су сигурни. Сигурпост њихова иде упоредо са сигурношћу скупљања данка. Ванредни буџет прорачуњава из овог извора приход од 1,700,000 динара, циФра, за коју се пре може рећи да је скромно него претерано узета. Може ли се сумњати за лакоћу извршења? Ни најмање. Чим општински одбори разрежу данак, зна сваки грађанин из таблице у члану 4. колико има да плаћа у име приреза. Општинске власти не ће са разрезивањем његовим имати да се нарочито баве. А по што се прирез овај има наплаћивати уз грађански порез, то ће скупљање његово ићи брзо. У онај мах када се порез предаје државној каси, предаваће се и приход из овог извора. Сигурност извора, л&коћа. расиореда, брзина извршења — три услова, који су за наша садање прилике, морали бити најмеродавнији, обухвата закон од 27. Јануара 1880 године. Идеално праведан није. Но његовим чланом 2. отворио је поље, да се могу прибрати неки, и ако врло лабави податци о пореској и у опште о имовној снази наших даначких глава. Списак о класама пореских глава. који ће општине подносити надзорним властима, 1 и у коме ће се назначавати: Колико има пореских глава у којој класи и колико плаћа која класа пореза — може, ако се вешто употреби, дати основу за справедљивију поделу приреског терета, може још, на сваки начин, да послужи и као материјал за радњу око преустројства наше пореске системе. 1 Члан 2. Закона од 27. јануара 1880.