Otadžbina

612

РЕМОН, ОД МАРИЈА ИШАРА

секла она грозничава и саблажњива свађа у нашем парламенту Кад већ натраг не можемо пођимо бар са свим напред и будимо бар у злу сљедствени кад нисмо кадри што добро учинити, јер је најгора тнранија боља од анархије. 1 ) Ето у главноме нашнх погледа на српску уставност и њену реФорму. Нема сумње да ће се они учинипи и влвсницима и газдашнма и тако званој интелигенцији као нешто но све настрано и неумесно. Но нама није ни стало до тога хоће ли се нагае мисли допасти коме или не. Ми сматрамо масу популарну као народну целнну према којој ваља подешавати установе, и истичемо на површину њене интересе а мало нас се тиче хоће ли се то коме допасти н.111 не. Ми смо тога уверења да се никад није доцкан вратити са з.шг пута и народну управу удесити према духу и карактеру народа у маси. А. што се то неће или не може, за то ће у оба случаја одговарати потомству они који су данас у власти и који придикују да све могу учинити. -тштг РЕМОН ОД МАРИЈА ИШАРА, (НАСТАВАК ИЗ 50-ТЕ ОВ.) -Т—•8. Та није да сам био љубазан већ... Али у мени је кипило, и ја реших да то познанство силом, на томе и остане , познанство једнога вечера. Да би се ооветио г после ручка, на коме смо седели један до другога , ја нађох особито задовољство у томе да са свим очарам мога гонитеља, да би му у толико теже било после кад види да познанство самном не миче напред ни за длаку. Ја поведох у бој све моје моралне и интелектуалне вр') Ни мало се нећемо жеотити ако нам се и овом приликом подметне какванпска клевета као и приликом чланка «Н1род и радикали^ јер се држимо оне пословице да човека иико не може осрамотити док се сам не осрамоти. (( Ко се боји врабаца тај ие сеје шенице,® ко гледа на то шта ће наивни или сићушни духови. о њему рећи, тај и пе заслужује да се човек назове.