Otadžbina

28 НЛШ ПРИВРЕДНИ ПРОГРЛМ % одиста и претворила у срнски трговинскн центар од европског значаја треба: 1). са свим укииути сеоскв дућаме , за коју меру има и нначе тако много разлога. 2). стати на иут отварању нових ђумрука ио унутрашњости. а укинути јагодински, крагујевачки и нишки, којп номажу децентралнзацију ; 3). завести и следствено водити добро смишљену тарифску иолнтику, којој је ово Министарство заједно са Министарством грађевина ударило, нада се, здраву основу : 4 . спремити материјал за израду оиште ца}шнске тарифе ио тежини. а никако по вредности. према захтевима наше нривредне политике. те да, по мстеку садањих трговинских уговора. будемо у положају. да са више спреме дочеКамо прплике, које буду тада настуниле. Закључивање нових трговинских уговора и израда тарнфе за жељезнички саобраћај треба да нређу у надлежност овог Министарства (како је и по самом'закону о установљењу Минпстарства народне привреде односно тариФа и само Формални део, после свршених нреговора и стипулисаних одредаба, да се остави Министарству спољних послова; • | иодићи на акције оборе за смештај и изхрану свиња у околини Београда по шаблону Штајнбуршких обора. За почетак био би довољан и канитал од 250 300.000 динара. Доцније би се могла концентрисати трговина са рогатом марвом. Испрва можда ће влада морати за ово да предузме и нринудне мере, но оне се све могу основати на постојећим ветеринарским законима. Концентрпсање свињарске трговине нзазиваће само по себи и концентрисање трговине са кукурузом у Београду, без кога свињски обори не би могли опстати, а доцније, поступно концентрисала би се и трговина са храном у опште;