Otadžbina

НАШ ПРИВРЕДНИ ПРОГРАМ

27

Организација наше трговине (извоза) претпоставља њену централпзацију. Ова не сме бити Фиктивна. насилна, она не сме игњорисати топограФске одношаје. Ови су опет такви да морамо имати неколико излазних тачака: 1'адујевац за крајински, црноречки и књажевачки округ, Градиште за један део пожаревачког округа. Ножаревац за већи « « « (Досадашњи излаз на Дубравици у подводном терену нема смисла. Спака је пара за Дубравицу бачена у водуј Ваља градити жељезницу Пожаревац - Осипаоница 31 километр. Обреновац, Шабац, Жељезнички пзлази Београд, Смедерево. Смедерево се вештачки не може дићи. За њ' је врло много учињено линнјом В. Плана-Смедерево и то са жртвама, које се не би могле сасвим оиравдати, за грађење и ексилоатацију те линије; за Смедерево ваља још подпћи ону линпју Пожаревац-Осипаоница, али ни пошто повлашћнвати Смедерево нарочитим тариФама. Смедерево и Веоград нека ривалишу под једнаком тариФОм. Наш извоз за Турску и Бугарску ваља концентрисати у Нншу, а не у Ристовцу и Пироту. За реекспедицију до границе ваља датн најјевтинчју тариФну стопу. Занате и индустрпју нашу ваља такође концентрисати у Нншу, јер ми ћемо моћи те производе извозити само у Бугарску и Турску. Не губећи из вида ни мало огромну важност. коју ће Ниш задобити за српску трговину, кад Србија буде испрекрштана жељезницама, Министарство држи да не можемо одмах помишљати на два трговинска центра, и да бар за сада морамо усвојити један центар трговински, а то је—Београд. Да би се сриска престонпца