Otadžbina

632

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

књиге његове, опет сам приметио овде неколико мотива, који су позајмљени из тих старијих несама, н.пр. У првој 140-ој песми срећемо троглав-Арапина, који се често налази у нашим песмама. Омер Хрњида иде да тражи оца. Петар ђемиџија каже му да му је отац осужњио у Ћојфееу граду, али, пред градом 11аћ' ћеш, — каже, — кулу Арапову Од тридесет и боја четири, Растурио ћошке на сокаке А удрио боје свакојаке, Па се Арап аси учинио На вилајет намет натурио: На дан ишће по јалову овцу, А на ноћцу лијепу дјевојку. Низ Талију немају дјевојке Све им Арап обљуби дјевојке, А у ред ће реда долазити Доћ' ће реда краљевој Ружици, Да је даде троглав Арапину. Несретан је троглав Арапине; На њему су до три живе главе: Једна глава мави нламен бије, Друга глава студен вјетар дува, А трећа му глава проговара. Омер га заиста нађе, погуби итд. Други мотив у пееми петој (44-ој) са свим је сличан са оним у песми Краљевић Марко и Муса Кесеџија. Мујо похарао дворе Брехуљи Шимуну кад овај није био дома,. и сретну се у пољу па му Шимун завиче: Копилане са Кладуше Мујо! »Ласно ти је птиће перушати, »Ваља ти се с орлом ударити.« То му рече Шимун капетане, Па на Мују натјера вранина. С пушкама се неће ударати. Обојица сабље повадише, Ондар они коње натјераше, Одоше се сабљам ударати: Куда Мујо удара Шимуна, Све онудар ватра посипаше, На црну се земљу засипаше,