Otadžbina

РЕАЛИ, ЗАМ

133

к вешалима тако, да ју је могуће задржати само помоћу жандарма на коњима. Близу до вешала се налазе само неколике изабране личности, махом ОФицири, па онда цела златна младеж престонице ?), од којих се сваки нада, да добије парпенце од обешењаковог конопца. Јер опште је празноверје, да парче од обешењаковог коноица доноси срећу у картању. Осуђеник, који је заогрнут у белу мртвачку кошуљу, тек што је обешен, и окреће се на конопцу у ваздуху; свет је нем и потрешен је погледом на ову опомену. Само један груб глас из ове гомиле крешти : «Ајд сад, ајд сад ! Тако му и треба ! Дед сад !».... Али гласови неколиких жена, које га сгану за то корети. заглуше његов глас ,<Шта каже, тај ? Није више наше да му ми суднмо ; сам свемогући бог је сад његов судија " За то све време пада снег полако и мирно, дим куља пз Фабричких оџлка, извршивање пресуде тече даље својим обичним током. % % Значајно је, да је ова последња слика у Русији нашла мало одзива, а у Енглеској је пробудила велпки интерес. Напротив, «стрељање осуђеника у Индији топовима» Енглези су предусрелм са негодовањем, а Руси су ту слику посматрали са допадањем. Људи, који су добро познавали службу у Индији, тврдили су, да је погрешно од мене, што овај начин «стрељања» кривца схваћам као обичан, типскп у Индији ; веле, да је као само при последњем устанку индиске урођенпчке војске употребљаван, и то само неколико пута. Али ја остајем при свом тврђењу, да је овај начин смртне казне, који је у осталом сразмерно хуман, био не само за време речеиог устанка тако стално употребљаван, да је иљадама бероуз-а') топовима разнето у ветар, но да су енглеске власти то исто радиле и много година пре и после усЗероуз или Згродз зове се источно-ипдиска пешадија, од урођеннка. Посв.