Otadžbina

ГОРЉИ ДОМ СРБИЈЕ

113

ких начела одликују толиким аламеним одушевл.ењсм да је ето ужи уставотворни одбор нашао за добро, не вређати више њихову нартијску осетљивост јавним гласањем. Ето за што је прсдложен једап систем, по коме се не може знати ко је за кога гласао.... Један од господе иредговорника рекао је да он хоће да зна своје бираче. Мени со чини да ће их он добро знати баш и ако буде тајно гласање. Оп ће их видети на јавноме збору, на коме ће се кандидовати за носланика, и на коме ће изложити свој политички програм, он ће знати л>уде који су усвојили његову кандидатуру, ои ће те исте л.уде видети и на другим јавним зборовима, на којима буде полагао рачун о своме посланичком раду у скуиштини. Прилика за међусобно лично нознанство нолитичких једномишљеника биће дакле довољно. Само због тога није нам нужно задржати јавно гласање. Ја дакле стављам на гласање чл. 77 овога пројекта са изменом г. Маринковића. Уовојено са свима противу два гласа: Данила Анђелковића и Ранка Таисића. Секретар чита (( члан 78. Свака жупанија бира онолико посланика колико долази на њу ио броју порескнх глава. На сваких 4500 пореских глава долази по једап посланик. Ако вишак нореских глава у једној жупанији прелази 3000, бираће се у њој још један иосланик. У овај број носланика, које бира жупанија, улазе и они посланици за које члан 100 овога Устава изискује нарочите услове. и Г. Данило АиђелковиИ налази да се ио предложеној сразмери знатно смањује број нослаиика према досадашњем, и не види никаквог разлога за то смањивање. С хога је он за то, да се на сваких 3000 пореских глава бира но једаи посланик. Алн га нико не потпомаже. Уставотворни одбор усвоји предложену редакцију члана 78-ог. ОТАЏПИНА КЊ. XXVIII СП. 109