Otadžbina

592

БААЛБЕК-ЦЕДРОВИ

воде тако, вештачки, употребе за разливање по каналима, који читаву долину наводњавају. При повратку у село Ајнату, нађосмо наш логор за преноћиште постројен поред самог села. Маронитски свештеник овог села, дође да се Крал,у предсгавн. Томириликом иоздравиКраља лепим говором на француском језику, и позва и њега и нас из свите, да присуствујемо једном свадбеном весељу , ту у нашем комшилуку. Поиа је интелигенган и добро васпитан за свој позив, као што су католички свештеници у оиште. Само што је живот ових овде доиста мученички. Њих има толико у Либану, да свако најсиромашније село има по једног двојицу иа и тројицу. Сав приход њихов једва да достигне 200 до 300 динара годишње, те због тога морају да раде својеручно и све тешке земљоделске радове. Но иоред свега тога они стоје на висини свога позива; јер науку и срца својих иарохијана обделавају са великом бршкљивошћу и успехом. Углед овог нашег поие у селу, доиста је велики, судећи по оној пошти. с којом га његови сељани предусретаху. Зурле. таламбаси, песма и велике ватре показаше нам колебу нових супружника. Око ватара затекосмо искуиљене сеоске сватове обојега пола. Мелхем беј и попа начинише нам места а чим је Краљ сео дадоше знак да се иродужи песма и играње. Играло се, иевало и узвикивало до миле воље. Игре су разноврсне. Прво је играо један женски пар, налик на игре што смо их у Дамаску видели. само са мање вештине и мање изазивања. Парови су се често мењали, а понајвише су то биле старије жене, сигурно игри боље вичне. После овог играчког дујета. поведе се коло, које се игра за појас, сасвим налик као што се код нас игра. Ту су играчи и играчице измешани и играјући иевају наизменце мушки и женске, некакве кратке и веселе иесмице. Коловођа је обично један од најбољих играча, који с' марамом или везеним пешкиром у руци, маше изнад главе ; од вре-