Otadžbina
ГОРЊИ ДОМ СРБИЈЕ
37
нова изабрат за нар. посланика, и сад, пошто у чл. 99-ом није речено да такви људи могу бити уједно и посланици и чиновници, може ли то да буде ? Њ. В. Краљ: Ако одговара условима чл. 99 може, иначе не. То је смисао. Г. Тодор Туцаковић: Мени се чини да народни посланик, који се прими државне службе, не би требало да може бити понова изабран за посланика, јер иначе би изгледало да је он само за то радио да постане посланик, да би се дочепао некакве државне службе. Ја бих био за то, да и онај чиновник, који може бити изабран за посланика. не може за време свога посланичког мандата аванзовати, а пензионар за то време да не може бити повраћен у активну службу. Њ. В. Краљ: Односно права о коме је реч, овај предлог за Устав разликује три категорије чиновника: а) полицијске, који не могу бити никако изабрани, јер се са великом веровагноћом може претноставити да би многи полиц. чиновници злоупотребљавали свој службени положај, само да постану иосланици. б) Друга је категорија оних чиновника, који, ако буду изабрани за посланике, морају дати оставке на службу. До сада је чиновник морао најпре да даде оставку па да се кандидује за посланика, и ризиковао је да изгуби и службу и опет да не буде изабран. Сада ће давати оставку на службу тек пошто је постао посланик. в) Трећа је категорија оних чиновника . који могу осгати чиновници и ако су изабрани за посланике, јер имају услове побројане у члану 99. — Г. Туцаковић изнео је нешто са свим ново, да чиновник за време посланичког мандата не може аванзовати. Таква би одредба могла имати смиела у досадашњем Уставу, али сада кад уводите интелигенцију у скупштину, њој нема места. (Овде у мојим белешкама стоји: «Краљ је као пример навео г. Стојана Протића", али како о томе примеру нема ништа вкше забележено, не можемо тај насаж Краљеве речи донети).