Otadžbina

76

КРОЗл СУТОп

тле ширила к северо-истоку. А то је неприродио, јер како се Маћедонија граничи Бугарском на северо -источној страпи , то би требало с те стране и бугаризам да се шири, а не с албанске границе — из Охрида. А да је то тако, т. ј. да се бугаризам нрво пајавио у Охриду, потврђују не само бугарске шовинисте , већ и сам његов ток. Бугаризам и до дан-данас није продро у Струмницу и Мелник, а у Драм, Серес и Неврокоп, који су најближе Бугарској, тек је пре иеколико година почео продирати, и то само местимично. Још едан јак доказ за неприродност бугаризма у Маћедонији јесте тај, што је почео опадати прво баш онде, где се најпре и нојавио: у Охриду му је био зачетак, а ту је прво почео да изумире. Онај бугаризам, дакле, што се нађе по негде у Маћедонији, није истински и нека сваки пресуди, да ли се он може сматрати као елемеиат у Маћедонији и да ли на осиову њега Бугари имају право да претеидују на Маћедонију. — >Х< ЈКРОЗА СУТОН Сунце давно зашдо. Ноћ пролетња пада С неба месец спја, сред дунавских вала Своје зрагсе купа, и даље се креће, А са даљних пол^а поветарац леће. Гоне се и бпју узбурканп вали, Ја обрван тугом стојим на обали; Сузне очн дижем, и кроз сутон тавни Погледам банатске успаване равни. Немо, тихо свуда, Нк откуда гласа За војводину се усклик не таласа, Нпт' вптешка несма граничарска вије, Све је немо, к'о да живе душе није. Све је немо, тихо,... Где је оно доба: Где су дани славе мученога роба ?