Pastir
6
Почем 1 е Бог лревлаг, то значи да он воли само гедно добро, а зло да не воли. Кад он не воли оно што 1е зло, то он неможе да учини ннкакво зло. Онога, кои свагда ради добро, а зло и хрђаво неради никада, ми обично зовемо светим. Но Бог 1е добар у наГвећем ступњу, због тога ми њега зовемо лресветим. И тако, Бог Ге Дух вечан, свудаприсутству^ући , невидим , свемогући , лремудар , свевидећи , лревлаг и лресвет. Ево све што ми можемо да знамо о Богу по његовим делима. Но по делима ми не би познали Бога онако, како нам 1е нужно да га знамо, кад не би он сам себе показао људма, гавио се, нослао своГе божаствено одкровење. Дакле познагући Бога из његових створења, ми га можемо познавати гош из божаственог откровења. У том откровењу свом Бог Ге нама казао дв 1е он 1едан , али у три лица, но да ова три лица нису три Бога већ Гедан Бог, због чега се он и назива трилични Бог или Иресвета Трошца. Како Ге то тако, да Ге Гедан Бог но у три лица, ми то схватити не можемо; но ми веруГемо да Ге то доиста тако , зато што 1е тако сам Бог о себи казао ; ми веругемо Богу, па зато и говоримо да веругемо у триличног Бога или у пресвету трогицу. Схватити ово подпуно нше нам — као што рекосмо — могућно; но да би га колико толико погмили, да узмемо ова! Гедан нример: Сунце непрестано светли и греге; од њега се непрестано рађа светлоет и непрестано излази топлота. Сунце се на небу погави и одмах настане топлота и светлост. СакриГе се сунце, одма настаГе тамниге и хладнше. Дакле сунце 1е гедно, но оно непрестано рађа светлоћу и производи топлоту, ко1е се нигда не може да одвош од сунца. Тако и од гедног Бога отца рађа се сни Божиш излази Дух свети, ко1е такође од Бога Отца оделити ни1е могућно. Таквим начином излази трилични Бог, или Геднни Бог у три лица — Пресвета Трошца.