Pastir

26

учиннти нећу. Ти мораш ићи са мном — и то Ге све. “ В 01 вода сад заповеди дружини, да п азе на Рацка и да га никако не испуштаГу из очшу. Кад Рацко види, да се не прима молба код оног, кош се нше научио молбе слушати већ само верно испуњавати заповести и налоге старишх , он се обрати к игуману, и казавши сав разговор свог с вогводом, потражи заштите од њега. Мудром игуману не требаше много зборити. ЗнаГући с Гедне стране неисказану жељу Рацкову за моваштвом, и предвиђаГући с друге стране ону ташу звезду, ко1у спремаше промисао Божиш за будућу цркву српску у Рацку, он се реши на средства, ко1а могу по кад кад бити допуштена из призрења према племенитим цељима. Претварагући се као да ге радостан што му ге Господ оправио тако ретке госте, игуман спреми богату трпезу а и вина не поштеди. И кад госте почасти, што се боље може, он рекне вратш , да зазвоне у кса тажкда*), те да у част свошх гостигу одслуже велико вденше , на ко1е наравно и гостте позове. Бдешпе тек у светоГ гори свршава се у потпуном смислу ове речи; гер кад оно бива, обично се уђе у цркву с вечера а излази у призорге. Иепоеници свете горе — то читагу, то се на столове наслањагу претурагући и броГећи монотоне своГе броганице, коГе вазда броГе но никада не изброшше, Гер у низу њином нема ни почетка ни краГа, као што Ге без почетка и краГа и сам предмет служења њихова. Издржати таква дуга вдени1а, то нте ништа за оне, К 01 И су се на то научили из детињства, и за ко1е умер, или умерцелеше плоти , сматраше се као прва и натбоља пред Бог ом заслуга. Но како Ге то било за њихове нове посетитеље, сваки лако може уобразити. Оптерећени гозбом, уморни од пута ненаучени такоГ дугом неспавању, они наскоро задремљу и поспу онако у црквенским столовима. Овим ге постигнуто све, што *) Зазвонитиу „всл тлжкал^ значи ударати и у клепало и у сва звона, Клепало, или звечка, унотребљава се и сада у нашим манастирама.