Pastir

61

и унутрашњост. Прво Ге црква а друго Ге вера. Да наша душа може вршити сво1е радове, нужно гог 1 е тело; а да хриш. ћанство опстане, нужна му Ге видљива зграда — црква Подизање храмова — то ге спољни доказ наше вере, то 1е израз нашег богопоштовања. ОваГ поглед разумеваГући св. Сава начинио 1е три цркве у Ватопеду и — као што смо споменули. — покрио саборну ОЛОВОМ. (Наставиће се.)

0 Фарисетма н Садукешша. (Наставак.) Осим ФарисеГа, коги су код Геврешког народа имали великог утицага на умни и морални живот његов, била ге шш 1 една секта људи, кош су такође имали велики значаГ код Теврега, а то су Садукеш. Поглавита црта тих Садуке1а била ге та, што су они 1авно презирали све народње обичаге и предања, сву сиољност свошх религитзних обреда, а тежили к томе, да у сво1 живот увуку све туђинско, да надувено мисле о предметима религитзним, да се ни о чем другом не стараГу, до тдино о интересима ово-земаљским. Истина т да многим обичатма и предањима Фарисет дадоше много већи знача!, него ли што они у самог ствари имагу, али Садукет не само да су те обичат и та предања одбацивали, као ствар ненужну по њихову мишлењу, но гавно су их и презирали. Они напустише и такове обичат и иредања, с котма т везана свегатена успомена чудно. вате њихове историт, коГа су им напомињала велике благодати божит, шиљане за време великих беда и несрећа њиховог народа. Сви ти обичат имали су благодатни утицаг на чуство и характер твретког народа, подржавагући у њему чуство благодарности према милостивоме Богу, дух вере и истинске побожности. Да, они презираше све, што т за твретки народ било натветит и нагдрагоценит у животу, па шта више стидеше се свега тога. А напротив