Pastir

69

кош те довршио Бог створење света а недеља — као дан, у кош ге Бог преко Иоуса Христа изнова саздао покварени свет. Оваг се дан звао у нрва времена Воскреснип дет , а доцниге назову га недеља од речи нед-клап т. 1. престани у та1 дан од сви1у тежачких иослова свошх.

Неколико пута писао 1е отац св. Сави, да дође к њему V госте, да се одмори од трудова и радова Ватонедских и да се почасти у дому очеву. Но Сава би му на то свагда одговарао: „у доброме раду и делу божигем не може се човек никада уморитн. И га бих ти као покоран син приметио, да дигнеш руке од тог временог богаства, од тог привидног уживања, где скоро сваког радости иретходе и иоследу1у неколике туге, на да стуниш на пут Христа Спаситеља и узмеш његово влаго иго , и дођеш к мени на уживање истинско и право, где ее човек прерађа у нов живот, у нове мисли и жеље и где по овоме не живи гедино зато, да се частн и весели, већ да уради што за небо и небески свог позив. Ти си се по мнлости божи1о1 удостошо земаљскога царства а смирењем и монашким животом достићи ћеш и небески венац. Ха ћу живети неразлучно с тобом и љубављу синовљом тешићу те, кад ти се ожалости душа. У осталом речи моге нек не буду тешке теби као што су твоге кад и кад мени.“ Оваки савети учинише, да и отац и магка Савина иримише монаштво. Стефан Немања загедно са женом отиде у Студеницу и ту се постриже у калуђере, те од СтеФана добиге име Симеон. Доцшне он отиде к сину своме и ту у

V

(Наставак.)