Pastir

154

Одговор „Неколнцннн Читатеља Пастнра.“ Немило нам Ге, што смо принуђени одговарати и на такве ствари, коге не заслужу1у никакве озбиљне пажње од свесног човека. Хедино, што нас ге побудило, да се латимо пера, те да одговоримо оно! „неколицини,“ шна се у 27. брму „Световида“ Гавила са свогим доста недотупавним разлозима против „Пастира,“ Гесте то, што поштуГемо Гавно мњење по начелу, да Ге преко нужно, Гедан другог да обавешћавамо; Гер мислимо, да само таким начином нећемо дати гедан другом, да идемо лажним путем и да живимо у заблуди. Ми не знамо, ко Ге то „неколико читатеља.“ Но читагући она1 чланак њихов у „Световиду“ по току мисли, по бетресничким некаквим силогизмима, кош немаГу никаква смисла и правилности, по цитатима, што наводе из Псалтира, по неким терминима богословским: „герес 11 „догмат“ „веру1“, па на последку и сам таг предмет „ФИЛОсоФта и религи1а“ — све то нас наводи на мисли, да су то „неколико читатеља“ људи од духовног сога. Но нашосле нас се то не тиче, ма ко то био, ми ћемо да гледамо на саму ствар. И тако да приступимо к делу. „Неколико читатеља“ коре лист „Пастир,“ да он проповеда „Герес,“ да даГе већи значаг философиш него ли вери, и те назоре своГе потврђу1у речма самог чланка у Пастиру, премда наопачким разумевањем. Ево шта се тамо од речи до речи говори: „Ми морамо да признамо са оцима цркве надмашност хришћанске религиге над грчком философишм ; но погрешили би, кад би усвошли, да Ге Геванђеље одређено, да саевим замени собом свако философско мудровање и испитивање.“ „Неколико читатеља“ налазе у томе изразу вогохулну мисао, кога иде на то, да се омаловажи важност Геванђеља, а да се да већи значаг философиги новоћ Не показуГу лн они тим краиву ограниченост ума свога? Каквом су лођиком