Pastir
215
многих друштвених налога; имање женама осигурава се и предохрањава од хрђаве руке мужевљеве. А даље улепшање друштвеног стања женскиња зависи од сопственог њиховог успеха у развитку разумно-наравствених сила, на шта данашње државе обраћагу нарочиту пажњу. Но поврх свега реченог морамо казати и ово, да напредак у образованости хришћанских народа и добре установе државне Гош далеко нису ослободиле женскиње испод притиска 1аче снаге. А то зато, што ни друштвена цивилизацша, ни грађански закони не могу да допру у таше породичне, усред срдачног живота, кошм дише и живи женскиње. Моћ, гачина, превага и Физичке а често и умне снаге човека над женом, а одовуд господарство немилостиво мужа над женом траГе и до данас у свима скоро редовима друштва и народа више или мање, и не да се Гош истребити никаквим грађанеким законом ни општепримљеном учтивосћу ирема женскињу. Хедина љубав хригаћанска, кога ксе покриклетг, ксемг( емлетх , бса терпитх, кадра Ге по нагбоље ослободити слабо, незаштићено суштаство испод притиска грубе силе и несправедљивог укора, кош и сада по кад-кад трпи женскиње. Па зато потпуног уравњења женскиња с мушкињем морамо изгледати од религиозно-наравственог развитка друштава а не од самог Гедног улепшавања грађанског бића и светске образованости.
БЕСЕД А, ко1у 1е говорио ове године на првом састашсу г богословског братства“, Димитрте Павлови'а уч. IV. раз. богословте. Ећрок здгрлдишд оустл лквшкх оуглсишл СИЛ1( ОГНШ^К), изК^ГОШЛ остргд Л^ечл , КОЗ/ИОГОШЛ Ш Г2 НСМОфИ , кишд кр^кпци ко крлнехг (Евр: гл. 11, ст: 33 — 35.) Браћо! Ево већ куцну онаг давно жељени час, дође време, да већ гедном отпочнемо онат рад, за кошм млађани наши ду-