Pastir

4<>4 Браните земљу и слободу њену, браните Господара нашег, браните га до последње капн крви, и недагте се сатанинском злобом занети, ко1а би вам памет замутила. Немља вам Господара даге, а ви засведочите свогу верност, оданост и приврженост к њему, засведочите ону велику љубав. кога вас одушевљаваше према витешком стрицу његовом блажене памети Кнезу Михаилу. Нека вам ге општа цељ пред очима, нека вам благо земље и млади наш Господар свагда на срцу лежи, а проклет био сваки, кои се да1е себичиошћу занети и срећу земље на коцку метати.

Ко треба да се брине о наравственостн ђачш? У ово иоследње време много се иочело говорити а и иисати, да наши ђаци не живе, како треба. нрема свом иозиву ђачком , да се слабо што уче , да често изостагу од школе, да Геднако иду но баштача, каФанама, играГу карте, билиГара, пуше и т. д. И ако се ова1 укор неможе однети на све ђаке у опште, али се опет не може одрицати, да оваквих ногава има доста међу ђацима. Па откуда то и зашто ? Ако запитате родитеље ђачке или оне, кош застугту место родитељско, да вам они кажу коге у овоме крив, они ће вам одговорити овако : „наравно да су криви наставници : зашта им се плаћа и зашто им поверавамо нашу децу, ако не за то, да их уче, опамете, дотерагу у ред, како ће умети поштовати стариГе, љубити себи равне, бити учтиви, нримерни, побожни." Ако ли се обратите наставницима, да вам они даду одгочора на ово, они ће вам у опште рећи: „има ли би ираво родитељи, да нас криве, кад би ми могли слободно располагати с њиховом децом, како за добро нађемо, и кад се не би овде мешао 1ош неко, кош 1е стари и од нас и од њих. Али овако, шта може чини ги наставник, кад су њему везане руке законом, те не сме мимо овог употре-