Pastir
623
краљеви, великаши босански и црква босанска, Чин>енице ове — особито у прво време — тако су тесно скопчане биле међу собом, да Ге судбина сваког из њих скопчана била са судбином целе државе. Солидарност та међу њима траГала ге донде, док се католицизам нше почео био распростирати у Босни. Од тог доба упоред с њим и богомилском Гереси иде и постепено слабљење како црквеног, тако и државног живота у Босни. (Наставиће се.)
Мухашеданска вера. (Наставак.) Сад обратићемо се к хаџиш, и пратићемо га од прага његовога дома, до саме Меке, потом ућићемо с њим у двор ћабе и посматраћемо, шта ће он тамо радити. У назначеии дан (уторак, четвртак или суботу) Мухамеданац спремагући се на пут у Меку, сазива своге жене, децу и слуге, и њих, и све њихове послове препоручуГе божшем промислу, за цело време светога пута, кога он предузима. После овога он завиГа око главе чалму, потом узима дебелу мачугу од горка бадемовог дрвета, прашта се са свима укућанима, и оставља собу громовито изговарагући ове речи: „У име Бога Га предузимам свето дело, уздагући се у његову заштиту. Та веругем у њега и предагем у његове руке мога дела и мог живот!“ Излазећи из куће, обрће се к ћаби, говори неколико стихова из корана и закључава с овим речма: „Та се обрћем к светог ћаби, к престолу Бога, да би свршио путовање прописано његовим законом, и коге ће ме приближити к њему.“ Напослетку меће ногу у зенгшу, посади се у седло, шш Геданпут препоручуге себе Богу свемогућем, премудром, милосрдном и креће се на даљни пут. За време целог овог пута, он мора строго мотрити на сљедуГућа нравила: 1. незапочињати никакве свађе и парнице; 2. подносити с кротошћу све увреде и распре