Pastir
746
налик на багалицу, кога, кад меће коме воду или гаси угљевље неће да отпочне своге казивање пре, док 101 се не баци што од новаца у воду, Гер вели: ,,неће пре дасе каже, шта се види у води.“ Но шта ми говоримо на вахалицу ? Ово1 се може одчести и опрос.тити, 1 ер она врши ту улогу свогу не у име Бога, као поиа, већ у име неких таших злих духова у коге и сама неверуге а и друге обмањуге. Но шта ће мо рећи о свештенику, кош све то ради у име Бога и нашега лепога закона, кош све то ради под петрахиљем као свештеним знаком свошм, под кошм не би требало имати ни мисли о шали. а то ли ову упражњавати? Но ми опет повторавамо: да он то не ради од беса, а ради зато, што мора тако да ради; Гер су му такви услови за живот, 1ер смо га тако одредили да разним унижавахућим се начином може доћи до насушног хљеба. Блаженопочивши кнез Милош лепо карахтеристише та! положа! нашег свештенства Гедним нисмом свошм писаним 10 ш 1836. године еиискому шабачком Герасиму, хош онда становаше у Благовештењу Страгарачком. Ево тог писма од речи до речи: „Ваше Преосвнгценство! “ „Радуемо, се што смо изђ вашегн писма од 16. тек. по вашему бромонаху Василш посланог у монастиру св. Благовћш,ен 1 н писанногн, разумћли да сте, хвала Богу здрави. Што се пак тиче лисате , зато нетреба изуна искати Вбг знате, да врада и торва свагда слободно и свуда проси.“ н. пр. Дакле врада и торва у ГедноГ категориш! Наравно да Ге ово писмо писано у садашње време, то би се многе враде у мешале у ред нросгака, гер сад отпочеше да носе браде и стари и млади, и они кош нису ни клирици, а то ли попови. Но у оно време извесно се зна, да су браде од србаља носили сачо 1 едни духовни људи, и да ово успоређење иочивши кнез Милош односи само духовништву.