Pastir

804

он нађе људе много простиге од оних ( коги га примнгу, кад одвацуГе науку о непогрешности папе , и то одвацивање оснива на логици. и То Ге Гедан од на1чудноватишх комада, ко1е смо ми читали. Да ли 1е писац читао Еванђеље ? Ми то не можемо да веруГемо. Они коги су читали свето писмо знагу, да у њему нема нтедне речи од оних, коГе су наведене и ко1е се тичу папе; а писац по логици одбацте непогрешност папску! По таквим ексцентричностима, на1боље се може измерити добра вера паписта. Доказу Мопс1е-а треба додати рад, штамиаи у истим новинама, М. архимандрита Бертранд-а о ти си Петар. Архимандрит Бертранд, каноник версаљски, био ге некада наш сурадник на новинама Б’ 01)8егуа1:еаг саЉоП^ие па и на Б’ Итоп сћгеНеппе. Али тронут милошћу папином , он се 1 е одрекао његових списа против римске литурпне; он цитира ову литургиГу припадаГући к земљи. и он пише у новинама МопПе, да заглади своге старе грехе. С том цељи, без сумње, он Ге штампао сво1 рад о ти си Петар. Ми ћемо то подробно претрести у нашем идућем броГу. А ако нас наш раз-сурадник, почаствЈче одговором, ми му се обећавамо да ћемо га штампати од речи до речи. Превео с Француског ^езика, с. м.

Још једна реч о Испиту. У 42. брогу „Паетира“ изложен Ге од непознатог, но као што се тамо вели првог и наГотличнтег свештеног лица, опширан нацрт правила за вршење испита над женихом и невестом. Писца тнх врста вели се, нобудила Ге на^то гедина важност самог дела, ко1а му се од стране закона даге, пошто се испит не може раскинути, док духовни сј т д — конзисторта — о том своГе решење недонесе.