Pastir

803

усугувити своге силе, да заустави Геретичке ениско < е, да не идууРим, или да насилно реши источне поелове. л (Из страха од дрквеног сабора!) Римљаии хоће баш у силу Бога да начине , да се Геретици б*пе њиховог црквеиог сабора. Из свега казаног види се, да нопогрешност папина игра велику улогу. Р1еће дакле бити згорега, ако знамо каквим научним доказима црква римска иодупире ову догму. Ми ћемо навести оваГ доказ из МопОе-ш, кош, као што ће се видети, тако ге исто велики богослов, као што Ге красноречив политичар. Доказ ге управљен б1сс1е-у, кош Ге потврђавао, да би католици требало да иду четвороношке кад би то пана заповедио. Ево тог доказа: „И ако папа нте Бог, он Ге за нас преставник, намесник божиГи на земљи; он Ге примио Еванђеље у делу вере'власт неограпичену у владању и управљану с Црквом, да би 1е раширио но целог земљи и сачувао неповређену еванђеоску науку. Наш Господ обећао му 1е свагда своГе присуство, изцие ас1 сопзиттаБопет. Отуда природио ароистиче вера, у догматску иепогрешност папе. Ако бшс1е непризнаГе свете текстове, онда између њега н нас немогућа 1е препирка. Ако пак он нрима Еванђеље, ми сумњамо да ће он из њега извести друга закључења , него шта смо ми извели. И доиета,, зашто Ге Бог устаноеио папство и наименовао првог папу? Еванђеље нам одговара с овим речма: Не. с1осе1 опшез §еп!ез. То 1е дакле зато, да учи и научи све народе; али Наш Господ тврди ову мисиГу са речма многозначећим : Она1, кош вас слуша, мене слуша; онаГ, ко1н вас нрезире, мене нрезире. Но, илн ове речи немаГу смисла, или оне хоће да кажу . да кад папа буде осудио неку систему, неку теоргну, неко ново начело, он говори онда у име пожте, по впушенту пожтем, у г/рисуству Светог Духа. Ето како Ге он непогрешан и зашто ми то веруГемо. Но бЈес1е 1е савршено слободаи да. раскине с Еванђељем, али требало 1е да