Pastir
807
спала. У куту другом или око ватре, за софром седи домаћин са свошм при1атељима и суседима, богме при чаши вина и ракиГе, и овде свештеник има да сврши испит. Дед дакле, погатовани господине, уђите у ту малу сиротшску кућицу испуњену димом, па учините задоста Формалностима, за кошма толико тежите, н са кошма хоћете да инпонугете! Предлог ваш може се однети само на вас и оне, коги су срећни с вама равног положага бити; зато, оставите на миру нека се продужава и даље оно, што ге искуетвом потврђено, и друговременом практиком освештано. Но као што се неслажемо са предлогом непознатог писца, исто тако нисмо ни са г, Рувидићем зато, да се испит замени са обручењем, Гер би то по мишлзњу нашем Гошт мање могло поднети напред казаном. Но предлог г. Рувидића оправдава се у томе, што предлог писца нше ништа друго, до екраћено обручење. Обручење се од стране цркве сматра, као сасвим усвоГенп део таше брака (венчања), па као такови заГедно са њим и вргаи. Но баш и да нестош то, ми иа практики грчке и бугарске цркве, никаква осланца примити не можемо, Гер има тамо много чега; коГе би нас морало изненаднти н. пр. Миргани у цркви грчког под капом стоге и на св. литурђиш, Ге ли дакле то практвка паметна ‘ и били знао кохи за то? Ово хе наше мишлехве а уколико имамо уверехве и многе браће наших свештеника, и само би билионда готовн усвошти предложено, ако се непознати реФорматор неби на томе зауставио.
^ххги7хах»ал.у Но много 1е важнихе од житиха сведочанство у ком се тврди , да се Конст. за време свог боравлења у Херсону упо
А. И лић
свештеннк.