Pastir

158

Господу у време његовог земаљског живота , и други веругући. Свега их беше око сто и двадесет душа. Тако Ге малена била у то врема црква Христова, ко1а ге требала да се распростре „до последњих крагева земаљских:“ Прво дело коге предузеше ученици било Ге да изберу другог апостола на место Худе Искариготског те да потпуне бро1 дванаГсторице, коге избра Господу у почетку. Худа, кад учини страшно преступлење у издаГству Господа, ниге могао поднети укоре савести своГе, у очагању лишио Ге себе живота. Па за то Петар предложн да се избере гедан од оних, кош су се с њима налази уз Госнода, од његовог крштења до вазнесења. На то се сви сагласе и наименугу два ученика, ТосиФа прозваног Хустом или лраведним , и Матту; и у молитви просили су од Господа срцезналца, да им покаже — кош ге од њих двоице њему угодан да да се избере на апостолску службу. После молитве бацили су коцке; коцка Ге пала на МатиГу и њега су придодали к ГеданаГсторици апостолима. Прошло Ге десет дана после вазнесења; настао Ге дан Цетдесетнице. Ова1 праздник у пређашња времена светкован Ге великом свечаношћу петдесетни дан после Пасхе. ОваГ дан напомињао им Ге онаГ дан, кад Ге дарован био МоГсиГу закон на гори СинаГскоГ, и тада су приносили Гоеподу за знак благодарности прве плодове жртве. Синагоге и домови украшавани с.у били гранчицама и цветовима дрва, последници МоГсеова закона сабирали су се са свих страна у Херусалим. У то време, о коме Ге реч несу већ само Тудеш признавали закон МоГсеов, него су га и многи туђоземци примали: Хедни са свима његовим обредима, други нак несу кспуњевали све обреде, него су признавали науку и клањали се Гедном Богу. Тудеш су назвали ове туђоземце, кош су примили њихову веру, лрозелитима (дошљацима.) И тако се у Харусалиму налазила огромна маса народа из разних краГева. Ова1 свечани дан, кош Ге већ прослављен због