Pastir
224
не нађе ни1е ништа ни било. Овим начином прође свештеник сво село, а 1 едва трећину бира ако прикупи. Остало сад треба да тражи преко општине или полицагске власти, а кад знамо Гошт из ранте како се свештеницима од стране исте власти и другим приликама иде на олакшицу, то онда можемо исто тако ако не и горе и за ова! случа! рачунати. По случагу кад свештеник са свим силама навали да му се бир прикупи па гошт ако 1е срећан те издгеГствуГе препоруку капетанску на то, разуме се да то бива само онда ако 1 е срећан бити у в лаговоленшу. Онда у том случа1у свештеник се мора задовољити и с-а пабирцима, Гечмом, зоби и т. д. па понегда и три литре у оку, само да се посао сврши. Ако иак у том случа1у намршти чело и примгети што му се така храна даге добиГа лаконичан одговор: „тако Ге дао Бог, ако хоћеш узми, ако не, ти чека! док боље роди.“ Или „од зла дужника и коза без Гарета. — Сирома попа знагући даГе тако у истини, и ако ту прилику пропусти, те не узме ма шта, тешко ће други пут и тако добити, задовољи се и пабирцима, само да пречисти рачун, и да види Гедном код себе свогу заслугу. Свештеник пак кош рачуна да су му парохшани дужни дати ту заслугу без да он иде к њима од куће до куће, као што о том и височашшх наређеља тма има предходно тражи да то учине , па пошто од тога не буде ништа, пошље кога у име своГе по селу, кош се или с празним колима, нли с когекаквим пабирцима врати кући не добивши ни од десетог бира. Овим начином прикупљање бира протеже се целу годину дана скоро, док у том не дође време да и други бир треба тражити. Ала ратос ти, и те заслуге и те ватде, кад се за њу мора човек целог века борити. Млоги свештеници нарочито у оним годинама коге не привате људе с храном као што треба, на молбу своигх парохтана одложе купљење бира за идућу годину, ако му се и како може, Гер људи навале нека стои попо до године ваљда ће дати Бог те ће боље СљедуГе додатак.