Pastir

254

у сво1о! занешености доћи доста паметни у многим другим одношашма људи. Чланак таг гласи овако: „Папа 1е но уверењу римокатолика, божанствени човек и човечански Бог. Пана има божанствену власт и власт 1е његова неограничена. И почем Ге папа Гедне власти с Богом, то нико не може судити о њему нити га оеуђивати. За њега Ге у могућности на земљи оно исто, што ге за Бога на небесима. Шта 1е учинио папа, то Ге све Гедно као канда Ге учи њено од самога Бога. Заповеети његове мораГу се испуњавати као заповести самог Бога. Он може да учини све, осем што не може да сагреши, као што може да учини све и Бог. Само Гедан Бог еличан 1е папи. Он уиравља небеским и земаљским стварима. Папа 1е у свету то исто што и Бог, или оно што Ге душа у телу, Власт Ге папина већа од сваке саздане власти зато, што се она некиш начином распростире на небееке, земаљске и лреисподне твари, Гер тако се тек може остварити на, њему оно што Ге речено: „ гу полољилк еси подг, мозћ его ксћ кг|ри.“ Власти н вољи папиноГ предато Ге- све и нико нема права да се њему противи. И ако би папа повукао са собом безконачан броГ људн у ад, то и онда нико не би имао нрава запнтати га: ксескАтии отчс-! зашто ти учини тако што од људи? Папа може да учини све оно што Бог чини па и без погрешке. Папа има конзисториГу с Богом и у тог конзисториш он Ге сам вратар и кључар. Нико нема права да подноси Богу тужбу на папу или на суд, што 1е од иапе прееуђеио. Воља Бога, а н воља папе, кош Ге његов намесник, — то Ге први и врховни узрок свиГу телесних и душевних покрета. Пана има врховну власт свуда. Рара ћаћеД гПгашгјпе §1асћат. Ои носи два мача ог,ун)ду остра, т. 1. има власт над духовнима и световнима, над Гепиекошша и свештеницима, императорима и краљевима. Сви су људк његови подашици, он 1е — све, више од свега и смештава у себи све. Што он хвали или куди, то Ге дужан сваки хвазити или кудити.“