Pastir
680
справедљивости и чесности. Они се никако нису хтели подврћи заклетви; 1 ер по њиховом погму, заклетва се сама онда полаже кад ми коме неверу1емо да Ге он часно и поштено поступио; али по њиховом шнму тога нше могуће ни помислити међу поштеним људима У осталом, они су допуштали заклетву, али само оним људима, коги су желели ступити у њихово садружество, и то после трогодишњег искушења. Што се тиче теоретичких веровања, Тесеш су свето хранили све оно, чега су се држали остали веруГући Тудеш. Они су држали, да има нека особита ТеосоФша, по кош! су се старали да раз1асне себи нека питања, кога се тицаху вишег духовног м1ра (света). Она 1 кош Ге ступао у ту секту после трогодишњег искушавања , осем обичне клетве, ко1а Ге нужна била, па да се поступи у ту секту , морао Ге се Гош заклети да ником неће казивати имена неких не иознатих анђела, ко!а се њему саопште кад већ ступи у секту. Из овога ми можемо нзвести такав закључак, да ге се у ГесеГско! секти изродио особени теосоФички поглед на духован свет кош су они (поглед) у ташости хранили, и ником га нису саопштнли* Но главна и карактеристична црта, кошм се одликоваху Тесеш, и коаг на њих бацаше сенку подозрења, бе1аше, што су они врло високо о себи мислили и ценили себе, тако, да су скоро сваког презирали кош не нринадлежаше њиховоГ секти. Они су се шта више богали додирнути се ма до кога или чега што не принадлежаше к њиховом дружтству. Тесеш превосхођаху ФарисеГе високим мишлењем о себи, а ово Ге било услед тога, што су они више но ма ко старази се о испунењу закона, избегавали све оне пороке и нечистоте, кошма су по њиховом мнењу заражени били њихови сувременици, и свршавали су врло често — особитог рода религиозна бдења и подвиге. Држећи да су само њихови обреди чисти и свети, да Ге само њихово служење угодно Богу, и да су само они чисти људи, они не одлажаху у храмове, нити су приносили у њему жртве; они се бо-