Pastir

681

1аху како се не би оскврнили — додирнувши се с другим људима. Они су мислили, да ће по себним молитвама и свештенодештвтама више осладити сво1у душу, него што бн то могли учинити у храму при обичном богосдужењу. Сво1е однопше к ГудеГском храму, они су само тиме изражавали, што су у извесне дане праћали му сво1е дарове. СвоГе одцеплење од других, Хесеш нису ограничили само на религиозну област, но су га пренели и у сво1 посведневни живот: они су н. пр. Гели само ону рану коГа се 1е кувала и приготовљавала у њиховом садружеству, и пре би се сагласили да од глади умру, но да окусе од гела коГе Ге приготовљено ван њиховог општества. Спољно очишћавање, или омивање, ко1е 1 е било синвол унутарњег очишћавања, они су врло често упражњавали: они су сваки пут прибегавали умивању кадгод Ге се што не чисто до њих додирнуло. А овакове не чистоте, могле су се скоро на сваком кораку догађати, и тада 1 е погмљиво , колико су се пути на дан морали умивати. Свуд около себе, они виђаху Гедну не чистоту како у прероди тако и у људима, и спољним сретствима старали су се спасти себе од те по њиховом мнењу напасти. Не само незнабожац и прости ГудеГ оскврњаваху свошм додиром 1 есе 1 а , но шта више, и његов брат — садруг — гесег, кош нте био њему раван, нте се мого до њега до таћи, Гер одма сматраше да ге оскврњен. ХесеГска секта бегаше раздељеиа на четири степена: два виша и два нижа. Они виши два степена сматраху нижа два нечистима; и на основу тога, они, кош су већ пр°шли кроз ниже степене, и докопали се вишег, боГаху се имати посла са онима кош су били у нижем степену, — богећн се неког малог духа, кош их Ге мого казнити. Претерано мишлење о свом превосходству, коге се примећаваше у чуствима и делима ГесеГа, подкопаваше њихово благочестиГе у самом корену. У њвховим понашањима и делима, при свог озбиљности могло ге се примети много коге чега, што би само ГедноГ деца прилицало. Тражећи само унутрашњег обно-