Pastir

100

поредак, неиспрапноет, непоштење , да напослетку има у Друштву вош мисле на етидна недела, да има крадљиваца, зеленаша и т. д. Доиста су сви оваки људи криви са свошх порока и преступа: али да ли само они ? Ако има у друштву људи, кош се користоваше или се користе народним птанством, троше на излишице за накит и весеља не само грошеве, већ хиљаде талира; па 1е с тога са свим доследно да таки људи не су кадри и коме дати добра примера у штедљивости, шта више они сами подржава!у ташу или гавну мисао срамке саблазне, створише или ствараху своГу тековину из дрштвена имања, што им беше пало шака, даваху или даГу примере, продаху или иоткупљугу законе или допуштаГу раскалашношћу и неуредношћу да им се профућка имање, ко1е се састоГи из делова других људи, кош могу с тога да страда!у; ако, велимо, имаде у друштву таких људи, те се тако или нначе друштво с њима слаже, као с људма имућнима, и добига од њих и наклоност: већ друштво ниГе без кривице само и за то, кад износи свогу осуду, баца погледе презрења а прстом показуге на људе са грубљим или Гавним пороцима и преступима... Има у друштву издашца? Али ће њих донде да буде, док траге у друштву таких, кош хоће да потплаћуГу. Има у друштву крадљиваца ? Но да ли ге у свих других, што се поштуГу као људи честни, уредни, у толико развшено поштовање према туђо! свошни, да су они готови живети о црну хлебу, него ли допустити, да би због њихових ћуди (ината) страдала свошна ближњих ? Но зар ми не поткопавамо темељ поштовања прзвде, кад допуштамо лаж у нашим рачунима, сплеткама и разговорима? Зар ни1е криво друштво због самих преступа, што се у њему збивагу, као убиство и самоубии ство? У геванђељу се прича о 1 едном самубшству — Худе, кош издаде Христа, а кош са своге страшне гриже због преступа, говораше архшерешма и отарцима: „сагреших,