Pastir

165

свом д1ецом, а посље кажу текст словенски на памет и, ово туманење.) тко нас зове д[ецом? како нас зове пророк? гђе сте ви сад? у школи. Око кога скупљате се? око учитеља. Какви да будете? — послушни. Што ћете научити ? кога бо1ати се; Бога, Дхецо! стари су срби рекли: “Бога се бох, а људи се стиди“ (одмах со овђе згодно понови задаћа I. из домаћег ноучавања. Додам овако: Бог у св. писму говори — дакле Бог оће да изучимо вхеру нашу!)

Глас матернн. (с руског) (Продужење.) У другоме разреду, поглавито у богатих дворана и трговаца, кош теже за дворанима узимљу се у опште управитељке туђинке, немице, Францускиње, енглескиње, па чак и чешкиње а само не рускиње, 1ер то ни хе у моди. Шта да ли се рече за ову врсту управитељака? оне су све, разуме се измет њихова завичаха, где не су ни зашта; неке су од њих већ старе слушкиње — њихов живот на дому њихову, за нас остахе посве не познат. Дужност сво 1 у така управитељка врши тачно; као што хо1 се заповеда, храни дете само како хох се каже и ни пошто неће дати детету ни земичке ни млека. Што се тиче чисте преобуке, то ради све како ваља; муштра дете тако, да пн све по мигу ходи те у свима покретима изгледа као год неки маторац. Изведете ли га на каку параду, он зна сваки ред парадњи и родитељи не могу да се на чуде чуду детињу; али оно што хе нахглавни хе зашто се поглавито плаћа у правитељкама, дете не зна да заиште хлеба руски а француски или енглески блебеће као прави папагаћ Дете кохе се васпита под надзором туђинкиним нетреба ништа питати о руским стварима; он хе од главе до пете туђинац,