Pastir

214

апостолских 26, 4, где он сам о себи каже, да 1е од младости ^готгјо-го;) живео тамо, и из ДГеГан. апост. 22, 3, где каже, да 1е се учио тамо (а^атгбрар.;л^о;). Ако Гош к томе узмемо у призрење то, да Ге по гудеГском обича!у, обучавање деце закону, почињало се од 13. године, то се не ћемо преварити, да 1 е Павле у 13. или 14. години свогог био у 1ерусалиму. Велика равинска Герусалимска академи!а ползовала Ге се тада великом славом и уважењем; у њо1 се учило тада више од хиљаде младића. На врху њеном у то време стоГао Ге унук знаменитог равина Галлела, Гош већма знаменитиш равин Гамалишл. Он 1е соадао у ред Фарисе1а, но био 1е слободан од гедностраног, егоистичног и лицемерног правца ове секте. Он 1е био човек слободно-мислећи, волео 1е грчку књижевност, био 1е мек и попустљив к онима, кош другчи!е мисле. За доказ тога служи суђење његово у Синедришну (Д. апост. 5, 35), о растећем хришћанству. У Д1е1ан. апост. (5, 34), каже се о њему да Ге код свакога био у велико! части и уважењу; Талмуд га зове „славом закона“ и каже: „после смрти равина Гамалила прекратила се слава закона." Код оваког великог мужа и учитеља у Израиљу, седио 1е неколико година и млади Павле (Д1е1ан. апост. 22, 3, и д.) Овде 1е се он учио правити чадоре (Д. апост. 18, 3), Гер 1 е код 1уде1а законом наређено било, да сваки поред науке зна и какав занат. „Прекрасно 1 е изучити закон за!едно са занатом“ кажу равини, и за основ овоме наводе да „и Гедно и друго затдно не да1у могућности грешити“ Ј ). Цељ дакле била 1е не само старање о одржању живота, но умереним телесним напрезањем ишло 1е се на то, да се ограниче чуствене насладе. Вештина правити ч^доре, ко!у 1е Павле у младости научио, била му 1е доцнше од велике користи. У време проповеднишког путовања, он 1е тнме могао сам себи набављати среетва за живот, а тим

') КеашЈег, безећјсћЈе (1ег РНапгип§- ииН ИеНипв (Јег Кггсће 1 ВН. 8. 156