Pastir

240

на црквенско бугарско питање, он и стаде, како нам се чини , на ту потпуно правну и строго православну тачку гледишта с какве пмено и треба гледати, те да се може решити то питање. Све оно што он у опште рече у свогог беседи о данашњоГ распри између Грка и Бугара, заслужу1е наше пажње, и зато сам у намери да изнесем у колико могу садржину тог говора. У основ проповеди беху положене речи апостола Павла, како ге у цркви апостолско! решено било питање о примању незнабожаца у хришћанство. „ Н познавши блаеодат , кога ге мени дана , 1аков и Кифа и Јован , коги се брагаху да су стубови , дадогие деснице мени и Варнави и пристадоиге да ми проповедамо у незнабошцима а они у обрезанима. Само да се опомињемо сиромагиних, за коге сам се и старао тако чинити. и (Гал. II ст. 9 и 10). „Ко се опомене, да се Гуче црква бугарска спремала да светкуГе сво1у хиљадогодишњицу, а чуге данас овде литурђту грчку, и приведе себи на ум разгедињење, коГе ниче у ово последње време у цркви грчкој и бугарско!, таГ ће лако разумети зашто смо се зауставпли на том великом догађаГу помирења у цркви апостолско1 и повторили незаборављене речи Геднога од главних учесника тога дела — апостола Павла. Проповед Геванђелска нашашре се започела код ХудеГа. По СВ 0101 оданости према закону богоодкровеном, многи од ХудеГа шћадиГаху да задрже у цркви христовоГ оно, што беше дано народу 1 удешком тек на време — до доласка МессиГе, таш.к сцмкокт.; па не само да то захтеваху од свогих Гедноплеменика, већ хтедоше да навежу и онима, кош из незнабожаца прелазе у хришћанство. Хер сматраху, да Ге све оно што код њих поетоги у вери и у обредностима, подГеднако свето како за њих, тако н за све остале народе; и празднике и Гестива свота (коГа треба Гести, шна не Гести) они жељаху да распростране на све оне, кош ступаху у нову благодатну веру Христову. Господ нашре Гави Петру вндкшшђ пмцш1Ш|1<1 да за њега и његово царство нема више народа нечистих, кош би билп туђинци за њ, као што 1е одпре закон израиљев стављао преграду између себе и других народа сматра1ући да Ге само он народ божиш. За тим кад оправи благодат св. Духа на Корнелта незнабошца (пре него што ова! беше крштен), Гасно доказа да се од онпх, кош ступа1у у цркву Христову незахтева да се морагу прпдржавати старих ГудеГских установа и обредности. На послетку у лицу апостола Павла