Pastir

262

све оно што човека човеком чнни; ко жели да му срце његово буде извор благих жеља и тоилих осећаГа — да му дела његова буду одГек благородних тежња што му поштена и чиста душа рађа: таг мора пре свега испитати себе самог да ли му ге душа његова снажна у толико да може у себе примити Духа Господња, и да ли су му прси, да ли хе срце његово отворено и спремно, 1е ли кадро да издржи све велике дарове, сва узвишена осећања коГа обилато излива у даровима свошм Дух Господњи! Хер, К01а ге полза ако нам Ге душа плитка за дубоке и узвишене мисли? Шта 1е вагде ако су нам прси уске а срце мало и слабачко? Високе мисли само у чистоГ слободног од греха души маха имагу. Чисте свете жеље и узвишена осећања само у широким грудма, само у благородном и добром срцу станишта налазе. Као год што богатом но развратном наследнику непомаже богатство што га насљеди, већ му даге Гош средотва да Гаче упроиасти и тело и душу свогу, — тако и благодети Духа Господња бивагу од користи само ономе кош ге себе спремио и душом и срцем да их обгрли као услов живота свога. И тако, пошто смо предходно окушали силе наше и видели, да можеми примити у себе Духа Господња, сада нам 1е потребно отворити и душу и срце наше за даре Духа светога. Нужно нам Ге навићи душу нашу смерним мислима, а срце учинити да Ге станиште љубави према свима и свакоме; нужно нам Ге заодети се смерношћу хришћанском — Гер Апостол каже: Господк гордимг протикитса , смиреннимл же ддетг вллгодлтк (IV. 6). Данашњи празник да1е нам наГбољи доказ тога , Гер у овом празнику прослављамо Духа Господња кош ге у данашњи дан испунио срца и душе христивих ученика благодетним даровима свошм. Он неизабра ФилозоФе незнабожачке , нити књижевнике Гудешке, већ просте људе без науке онога времена. Изабра