Pastir
287
проливену крв сродника свога,- то су крштену децу шишали, а некрштеним бивали еу воспртемници. То 1е постоГало и код истурчених Срба у Босни и Старо1 СрбиГи, а и код Арнаута, па и дан данашњи постош. ФамилиГа убичева, морала Ге Фамилигу пређашњег кума, са великим даровима и поклонима умољавати, — да гог кумство опрости, а они су чинили то од драге воље. П. Женидбл, венчање. Таша ова, не обвезуче свакога христиГанина, као таГна крштења. Брак Ге установио сам Бог а у хришћанству освештао сам Господ наш Исус Хриетос у Канни галилеткоц кад 1 е сосуде напуњене водом, у вино претворио. Брак Ге шеета таша цркве христове. Браком се умножава род људски и браком људи одужугу се природи, што су 101 од постанка њиховог дужни. Брак се, по правилама наше свете цркве, никако уз постне дане свршавати несме; него у дане весеља. Брак се закључава само согластем два лица: мушког и женског, и то происходи из драге воље обоих. Нашашре, код нас се свршава лроситва, и бива: кад младожења . са отцем, стрицем, братом или ма когим наБ ближим сродником, отиде. кући оноГ ђе Ге намерио ђевоГку иросити. Наравно да се то Гави родбини ђевогачког (отцу, стрицу, брату) кад ће то да буде. Ту се при вечери метиу на трпезу и новци, кош ће се девоГци као овиљежГе дати. (По могућству мећу 1, 2, 3 и више новаца и дуката, како Ге кош могућан). Кад на пола вечере буду, младожењин сво1та (отац, брат или кош буде), почне говорити отцу или брату ђевогачком: да ниГе он дошао само на част у његов дом, да му на части захваљуге, а жели и он да му исту врати и пр. већ да Ге дошао да проси његову сестру или кћер, за свога брата или сина; наводећи и то, да ге баш зажелио , да постану нршатељи. Домаћин на то позове своГу кћер или сестру, и каже мп по реду: да 1е таГ пред њом