Pastir

307

су се незнабожцк одазвали проповеди апостоловоГ, пробуди завист и негодовање многих 1 удеГа. Они узбуне светину, ко1а поГури кући ГасоновоГ где Ге Павле живио. Но како се тамо ни1е Павле десио па ни Сила, они ухвате Тасона и неке друге хришћане и повуку их с лармом на суд: „Ови смутљивци целога света дошли су и овде , а Тасон их примио код себе, и сви они раде противно налозима кесаровим поштугући другога цара Исуса.“ Но ипак Тасон и други доказали су им да ту нема ништа противнога господаретву римском, и усљед тога буду пуштени. Но Павле и Сила исте ноћи удале се из вароши да се избаве од овакових узнемиравања. Колико 1е тада апостол живио у Тесалонику, не може се тачно одредити. Но ако узмемо у обзир да Ге тесалонтска црква мало доцниге тако важна била да Ге Павле написао две посланице, и кад даље Тош додамо да хе апостол за време тога бавлења у Тесалонику два лут добио помоћ из Филиппе (Фил. 4, 16) то поуздано можемо рећи , да Ге се ту бавио више од три недеље (Д. ап. 17, 1 — 10). 7. Из Тесалоника Павле хе отишао у Бершу и проповедао хе тамо Гудешма и незнабожцима с великим успехом: но кад су тесалоншски худеш дознали да хе и у Бериш проповедано слово божихе, то су и тамо дошли дижући и бунећи народ“, тако да Ге Павле морао одма да остави и ову варош, оставивши ове Тимотиху, кош 1е дошао к њему у Бериху, и Силу да даље надгледаху посехано семо (науку христову). Он пак, у спроводу неких верухућих, упути се, ваљда да се избави од гонидбе, „к мору“ у Атину , престолницу грчке образованости и светеке мудрости, коха хе била средиште незнабожачког богопоштовања. Овде хе имао безкраших препирава , расматрања, обучавао хе и учио хе. Овде, где су се тако 1ако поносили свошм привидним знањем, требало 1е да се први нут проноведа учење о Распетом, кохе 1е се чинило Худешма да 1е савлазн а Грцима да 1е вегумте. Пре него што хе отпочео проповед еванђеља, Павд§