Pastir

316

А одашта слаби света вера и побожност? Због чега ладни љубав према отаџбини? Зашто се слабо поштуГу закони и предања свете цркве? Ни1е ли свагда због тог истог, због чега се то догодило и у народу израилском у дане Ахава, т. 1. што се слепо и безрасудно прима све што ге туђе а своГе — домородно — занемару1е?. Док се Израилћани не мешаху с туђеземцима, они пребиваху верни и Богу своГему и закону, и отачанственим предањима. Но Ахав окружи себе туђеплеменицима ханаанским. Великаши његови латише се изнашре за њихов Гезик и одело, за тим за нараве и обичаге, а напослетку и за лажну њихову веру и богослужење. Народ, кош се свагда лако даГе загдедати у пример старешина евошх, позагми њихова мнења, презре све што беше домородно, па се лати за туђе, за новост, те тако изгуби своГу народност и постаде туђеплеменик. И онда ми видимо олтаре њихове разрушене, служитеље Бога вишњег протеране и измлаћене. Ханаански кумири — Ваал и Астарта заузимљу место правог Бога. И сам Ахав , развратник Израиља, нарицаше тим именом и Илшу п зар ниси ти она1 , кош развраћа народ израилски, ваишаше он грозно ? Тако се то и сами погмови о наравствености преврћу кад се одступи од оног што Ге добро — отачанствено. Но суд божш не оставља такве иступе без каштиге, и први знак казни бива у томе, што Бог — удалив своГу благодат, попушта да народ иотпуно падне у заблуду а затим одкрива Гаван сво! гњев и суд: „осг(етишлсА помиишти скји/ии и омрдчи са неразг>лшое и \2 сердце: тћмже и предлде ихг Богл В 2 похотћхг сердецг ихг кг нечистот^, К 2 стрдсти кезчест’|А, вг неиск^семг умг твориги неподовндА 44 вели аиостол (Рим. I. 18. 21. 24). И после такве развратности нарави, Бог попусти на царство Ахавово нашре гњев небески, те сушом и гладом три и по године изцеди и људе и животињу а на последку наведе туђеверце, те поробише и попалише многе светиње па и сам народ у робство од-