Pastir

337

у свету, и одарио хе последњег не само безсамртном душом него и безсамртним телом, и дао му Ге слободну вољу. Али човек баш ту своГу слободу на зло употреби, и преступи заповед божшу, те изгуби облич1е божиГе, и постаде робом греха и смрти. Сви се људи после пада прародитељског зачињаше и рађаше у греху, — Син Божиш мораде крвљу свошм искупити род човечиш, он Ге сишао на земљу и умрЂО 1е истина за цео свет и све Ге ослободио од праотеческог греха али они ћеду тек спасени бити, кош у Христа веру1у, и кош његовоГ светоГ науци сљеде, а они кош не слушагу глас Господен ти ће Гу вечно пропасти и казна божша мора их постићи. Даље, искупитељу света Ис. Хр. преписуГу они три звања или сана. Пророчанско, архиГерегско и царско. Пророчанско звање испуњавао 1е Хр. Сп. за време бавлења свога на земљи, об1авлењем воље божанствене. Прво свештеничко звање испунио ге проливањем невине крви своГе на крсту, Гер тада Ге принео Ис. Хр. жртву Богу за грехе људске, и дан данашњи ходатаГству1е за нас Богу оцу своме. Царски сан Хр. састош се у владању над свима видимима и невиђенима тварима, он ће као цар све верне чланове своге увести у безконачно царство небеско у последњи дан света. Искупитељ Ге као човек све муке па на покон и смрт претрпео, али као Бог шпе могао остати у гробу, него Ге у трећи дан на радост и спасење правоверни ускрсао. После 40 дана узнео се на небо и сео Ге с десне стране Бога оца, опомињагући нас да и ми срце наше и ум непрестано к небу управљамо, Али дело искуплења Хр. тек онда ће бити по нас спасоноено ако се ми у новог човека обучемо, и ако тврдо у Христа Бога и у његова света дела узверу1емо. — На ово немам ништа приметити, гер Ге ово чисто хришћански , и зато ћу одма прећи на други део њихове науке, на тате. Назореш само две таше примаГу, т. ћ крштење и причешће; гер веле, Христос ге само те две таГне установио