Pastir
У Београду 20. Августа Година 111
Бро« 23.
Излази три пут у месецу на 1 табаку. Претплата се шаље напред уредништву Неплаћена писма од нередовних дописника неприма1у се.
Засвесрпске крагеве стаге на годину 60 гр. или 6 Фор. на по године 30 гр. или 3 Фор. на три мес. 15 гр. или 1. Фор. и 50 новчића.
ЛИСТ ЗА НАШ и КНћНЖВВНОСТ ДУХОВНОГ САДРЖА1А. ИЗДА1К и урЕђугв ркктор богословије прота Никола Ноповкћ.
СА ДРЖАЈ: — Духовна цензура. — 0 Ресавскиа 1 обнча 1 има. — 0 назорешма. — Црте нз живота св. апостола Иавла. — Јавна бдагодарност.
Духовна цензура. (Продужење.) „Ако се од исторте запада, обратимо к нашо! отачанственоГ цркви, вели р) ска „Сувремена љетопис“: то ћемо и у њо 1 наћи потврду на указани поглед односно „спасителне“ цензуре. Кад би цензура имала одиста та волшебна свогства, каква Го1 неки придагу, кад би она одиста била ограда за чистоћу и светињу цркве: то како би ми обГаснили та1 погав, што наш руски рискол броГи више од милиуна свогих присталица? Духовна цензура располагаше свима могућим средствима, пропускаше сачињења тек она, ко1а беГаху потпуно влагонадежна, уништаваше и брисаше у њима све оно, што Г 01 се чињаше да 1е шкодљиво и опасно по веру и светињу цркве, — па и опет раскол не само да се умаљаваше већ напротив шираше до нагвеће снаге! Кад се овако што догоди у медецинским предузетцима, доктори веле, да одма треба променити и лекове и начин лечења; у стварима црквеним иђаше то саевим напротив. Видећи да цензура ништа неномаже нити постиздва цељи за коју ге намењена,