Pastir

370

/

у прав. цркви при благословљењу брака, уиотребљугу „венци“, кош означавагу по речма св. Хована Златоуста „победу над сластољубном плоти!“ Свеће означаваГу духовну светлост ове таше. Чаша с вином из ко1е мдадожења и невеста при венчању пшу, напомиње нам чудо коГе 1е сам установитељ тахне ове у Кани Галилехскох учинио. — Назорехци непоштухући брак као тахну, непоштуху ни самог установитеља брака, а установитељ брака хе сам Христос Господ. Назорехци дакле не поштуху ни Христа Господа, и зато ће на страшном суду пред оним одговарати кога они на овом свету свошм измишљотинама и свошм сухевхерством и неверством вређаху. Једно хе само желити, а то хе да се и код нас хедном укину те гозбе и пиханке сватовске; наш народ прилаком свндбе потроши све што хе за годину и више дана заштедио, многи задуже земљу и кућу своху, па зато тако рећи на очиглед морално и материхално пропадамо. Код нас се сватови по осам дана тераху; за то време непрестано се хеде и пихе, сви се гости мораху изопихати, иначе 1е срамота по домаћина! То хе зло и наопако браћо Срби! у том смотрењу слободно можемо узети примера од назорехаца и других народа. Прените Гедном браћо моха духом! не арчите крваво стечено благо ваше на пиханке и гозбе, чувахте беле паре за црне дане! Погледахте око себе па ће те приметити да су вас туђинци свуда обколели; ваше земље и ваше куће већином су у туђим рукама, па ни кроз што друго, него због неумерености ваше у 1елу а особито у пићу, због сватова, даћи и т. под. Нека ме овде нико криво не разуме; 1 а нисам против славлења крсног имена у духу црквеном и народном, али сам свакако против пиханке и части, 1 ер код нас и шпсиромашниш по три дана слави свеца свога Гедући и пихући. Пиханство руши здравље, чини човека неспособним за рад, и разорава свако племенито осећање и подузеће у човеку! Пиханица убиха породицу своху , упропашћава имање свохе, и навлачи на себе