Pastir

525

по речима спаситељевиЈЖ „.чилостиви вити помиловани, и зато с друге стране имали права на помиловање онаГ, коги сам друге немилуге? Природно Ге да суд мора бити вез милости несотворшем милости (Гак. 2. 1. 3.) „Ти неосећаш жалоети према туги и невољи брата твога, вели св. Никола!, кош ти може бити ниге раваи само у томе, што ти стошш више њега Гедним чином или ништавним стањем земаљским, но кош ти Ге потпуно раван и по природи и по благодатним даровима божашм и по иекуплењу пречисте крви Христове; — да на каквом основу ти можеш изгледати, да спрам тебе буде милостив отац небески, кош Ге твог саздатељ, а ти тек саздање руку његових?“ Не, овакве врсте хришћани неће бити помиловани па ма за какве изговоре они заклањали себе. Оваквога рода Хришћани биће увршћени у ред оних, о кошма праведни судма говори: идите от мене невГем вас. Само они кош сотворе и науче, ти ће се назвати великима у царетву благодати. Па зато бл. хр. нек се нико незаклања, нек се нико неизговара немогућностима , почем дела милосрђа нису само телесна већ и душевна. А по кадкад и чаша студене воде, пружена сиромашку у прекоГ потреби, више важи пред Богом него шака злата бачена у другом случаГу из гордости, из пусте славе. Јер се милосрђе Хришћанско не мери по количини, већ по расположењу душе и срца, кошм се оно другима од стране н?ше пружа. Светитељу Христов НиколаГе! Ули у нас твог дух братољубља, милосрђа, дух истииоке љубави твоГе наспрам ближњих, како би и ми по примеру твоме дпшући духом твоим готови били свагда према нашем сгању, према нашим силама, нолагати душу нашу о људехЂ своих и сласавати неловиннша от смерти. Амин. Мавастнр зачећа св. Авне илн даљве пештере у Квјеву. (Наставак.) Он ге ископао своим рукама двохватну пећину, где 1е сада стари манастир: „дву сажнои гд^ послћ ветхои монаствгрЂ печерекш, . . . Або ту лћсц велику (лав. 67.) Неки