Pesma o kralju Nalu : ulomak iz staroindiskoga "Mahabharata"

ХИМ Т. МАРЕТИЋ

препознао по мадежу међу веђама, који се слабо види (1—36), Онда Сунанда и њезина мати угледају такођер тај мадеж, којега пре нису виделе; тај је мадеж Сунандиној матери доказ, да је Дамајанта кћи њезине сестре, зато пуна весеља понуди Дамајанту, _да остане и живи код њих као у својој кући, али Дамајанта жели, да се што пре врати и својим ро дитељима и деци, па моли тетку, да је што брже опреми на пут; тетка јој учини по вољи, и Дамајанта сретно стиже у родитељски дом, где јој се сви врло обрадују (37—108). Сјутрадан моли Дамајанта своју матер, да каже оцу Бхиму, нека разашље људе по свету, који ће тражити Нала, без којега њој нема живота; Бхим радо на то присгаје, а Дамајанта брахманима, кад полазе на пут, каже, како треба да распитују за Нала. Брахмани одлазе и распитују онако, како им је рекла Дамајанта, али Нала нигде не налазе (109—200).

ХМШ, певање. Један од разасланих брахмана, Парнад именом, враћа се и каже, да је на двору Ртупарна у Ајодхји нашао коњушника, који се зове Вахук, а могао би бити Нал, јер је на његово (Парнадово) распитивање одговорио, како је могао само Нал одговорити (1—52). Дамајанта, да би тога коњушника добавила у Видарбху, измисли варку те носла Судева у Ајодхју, нека каже Ртупарну, да ће она (тобоже) бирати опет, и то скоро, себи мужа; тако мисли Дамајанта, да ће у Видарбоху доћи не само Ргупарно, него и коњушник Вахук, т, ј. Нал (53—108),

ХЛТХ. певање. Кад чује Ртупарно, да ће Дамајанта опет бирати мужа, одлучи одмах кренути на пут и каже то Вахуку; овај се веома ражалости, што Дамајанта за његова живота хоће ла се удаје, али га жеља врло вуче, да види, шта је, јер му ипак долази мисао, да би могло бити каква варка, па каже Ртупарну, да ће он тако управљати коњма, да ће за један дан стићи у Видарбху (1—40). Онда оде: у стају и одабере четири најбржа коња; Ртупарно уђе у кола, а и коњушник Варшнеј; обојица се диве