Policija

000

=вентуално могу оставити на разним предметима, особито оним глатке површине. Међутим, до данас се зна само за један случај који се десио у Паризу, јер обијач, употребљавајући рукавицу, тим готово окива своје руке, и губи много од своје окретности. Дуздевно стање у таквим је моментима обично немирно и он воли више да ризикује своје откриће помоћу отисака, него да спута рукавицом слободно кретање својих руку.

Да рекнемо неколико речи и о невидљивој преписци, коју зоде затвореници са онима који су ван затвора. Она може да се врши помоћу хемикалија, чији се утицај добрим оком да одмах на хартији опазити, јер оне, производећи оксидацију, у нехолико овој мењају и боју, одмах или тек после извесног времена. Писаћа је хартија обично углачана и на сваком месту где прође перо са каквом течношћу, оно оставља тамне пруге које се и обичним оком дају видети. Ако се за писање употреби обична арапска гума, она напротив оставља видљиве сјајне црте. Али, каке затвореници врло ретко могу при себи имати каквих хемикалија, то они пишу обично помоћу пљувачке, мокраће, лека, палидрвчних свећица, мокре хартије, додајући своју преписку на разноврсне начине, који се у криминалистици данас обележавају општим именом казибер. Такође се служе и меким дрветом, утискујући у њега разна слова, која потом ножем, или стаклетом изглачају, и тако их начине невидљивим. Покваси ли се овакво дрво водом, то његова влакна на местима угњеченим набубре, и начине их видљивим. -

Да би овакву невидљиву преписку начинили приступачном п слободном оку, можемо се послужити топлотом, загревајући хартију док не постане жућкаста. Грос препоручује посипање прашине, начин који не даје велике резултате. Најбоље је подозриву хартију! ставити 10—30 секунада на површину обојеног следећег раствора: ;

КМротозш концентрисан, 1: 15:20—100 се. Обична арапска гума О Хлорхидрична киселина 1552 О 0

Пре употребе ваља добро промутити. -

Графит и овде чини велику услугу као и на оним реакцијама, које смо већ поменули, а такође и фотографија, умножавајући на позитиву јако контрасте на начин познат сваком фотографу. Али све методе помоћу фотографије захтевају много шире њено разумевање, често чак и веће него ли што га имам