Policija

1

буције, окружна се скупштина одмах сазива декретом у ванредну сесију и решава о сукобу. Окружна скупштина може ако. нађе де одбор није у праву, изабрати нов одбор (ал. 85). У противном случају изгледа, да би окружна скупштина могла тражити интервенцију -надлежног министра једном жалбом, поднетом саобразно члану 51.

Извесни закони допустили су, да окружне скупштине и окружни одбори као самоуправни органи округа учествују у општој администрацији државе као њени органи. У најглавније атрибуције окружне скупштине ове врсте долази на прво место репартиција непосредних пореза, коју она врши на основу пореских закона. Једен део административног туторства, које држава врши преко својих органа над општинама, делегиран је окружним скупштинама и окружним одборима. Те делегације највише се тичу општинских финансија. Сем овога многи специјални закони доделили су извесне атрибуције ове врсте индивидуално окружним посланицима, који учествују.у разним приликама као делегати ва чисто државне послове.

Предлогом о изменама у закону о окружним скупштинама · од 1899 било је предвиђено, да на општински „ одбор пређе у опште надзор над општинама, што би био један знатан корак у правцу шире децентрализације, али је то било одложено, да се унесе у нов закон о општинама, који се тада спремао. Међутим и доцније приликом доношења тога закона од ове реформе опет се ПАЛО те до ње никад није ни дошло.

М. ј. Петровић

Е -нач. окр. кумановског. (Наставиће се)

У БОРБИ ПРОТИВУ у КРИМИНАЛИТЕТА |

"Скрба: је погрешно схватање појединих полицијских органа да се служба јавне безбедности служи само тада, ако се проналазе особе, које су извесно кривично дело извршиле. јер, битна особина функције полицијских органа у служби јавне безбедности, искључује, осујећава, обављање самога кривичног дела. Поред других особина са којима полицијски орган у служби. јавне безбедности располаже, тај орган мора имати фактичког