Policija
= 553 —
за народне посланике. Бивше судије и полицијски чиновници то могу учинити, ако су на шест месеци пре избора престали вршити те дужности. Ово време рачунати од дана разрешења од дужности. Остали чиновници (где се не рачунају официри) не могу (ако буду изабрани) поред посланичког мандата задржати и положај државног чиновника са правима · чиновничким, јер смо напред казали, ако се жели добра организација државне власти, онда се принцип о подели власти мора извести тако да једна власт ни под каким условима не може радити послове друге власти, јер би то кварило потребну равнотежу између тих власти и учинило да се незна где престаје надлежност једне, а одакле почиње надлежност друге. А где се питање о надлежности незна ту је хаос по пословима, и нема потребне стабилности у правним односима. И, кад смо сви сложни у гледишту, да једна, од три поменуте власти, не треба да улази у послове друге, исто тако требали би бити сложни и у гледишту, да органи једне власти не врше у исто време и послове _ друге власти, јер ако се то допусти, нашто нам је било старање, да поставимо добру организацију поменутих власти, кад би органи једне вршили послове и друге, те тако учинили, да се у односима створи стање, које је од несумњиве штете по опште интересе. Чудо је заиста, да се код нас расправља питање о томе: може ли чиновник, задржавајући сва чиновничка права, бити у исто време и члан законодавног тела, које има тако важне послове, па и контролу над радом свих чиновника, | и заиста је незгодно, што се код нас једном не увиди, да се уласком државних чиновника у Народну Скупштину, — који уз мандат задржавају и чиновнички положај са свима правима, квари нужна равнотежа између поменутих три власти на штету доброг функционисања државне власти. Пуштати чиновнике у Народну Скупштину са одбраном, да чиновнички ред, из кога је чиновник — посланик, мање утиче на бираче, но други чиновнички ред коме се забрањује да има представника у Народној Скупштини — не може се разумети. Не треба заборавити, да ма како бирачи били слободни приликом избора народних посланика, ако они изаберу и пошљу у Народну Скупштину чиновнике, они су учинили да од добре постане рђава државна управа, јер је поремећен однос у три поменуте власти и Скупштина је изгубила једно своје велико право, право контроле,