Policija
— 1003 —
Општински председник води надзор над општинском пошетом и стара сео њеном правилном функционисању и тачном . отправљању примљених и приспељих писама и т. д. Председник општине према свему напред изложеном дужан је да се добро упозна са свима упуствима издатим од стране Министарства Грађевина и Пошта за вршење општинске службе код општина, а да би са тим био упознат добро би било, да Министарство · Пошта у једну књигу прикупи сва издата упуства, оштампа их и преда свакој општиви по један примерак тих упута.
Рад. Т. Филиповић,
О ДЕЦЕНТРАЛИЗАНИЈИ УПРАВЕ
(Свршетак.)
У нас, окружне скупштине немају ни 19, просвећених људи и они једини људи, којима је у ствари поверена иницијатива за цео рад као и извођење одлука окружне скупштине, | секретари окружних одбора су већином полупросвећени људи. Наш окружни самоуправни систем до сада је успео, да окружне начелнике сасвим одстрани од окружних послова и да их учини потпуно равнодушним за сваки самоуправни рад у округу, а они би код нас, међутим, били по готову једини интелигентни сарадници у делу подизања локалног живота у своме округу.
Слабост нашег окружног самоуправног система је још“ очигледнија, кад ставимо једно према другом наш и француски систем у погледу контроле извршења одлука окружних самоуправних тела. У Француској окружног начелника као извршиоца одлука окружне скупштине и окружног одбора контролише и једно и друго тело, док, међутим, у нас нико не контролише окружну скупштину и окружни одбор као извршиоце својих одлука. Контрола државне власти код нас састоји се. само у контроли донетих одлука, да ли су оне законите (чл. 14 и 113 пом: закона). а да ли ће се те иначе законите одлуке правилно и извршивати, брига о томе као да није поверена никоме. Преглед окружних рачуна од стране Главне Контроле, предвиђен чланом 143 пом. закона, не пружа у овоме погледу викаквих гаранција, јер она прегледа само са формалне | стране рачуне издатака оног истог тела (окружног одбора),