Policija

О

тиме завршимо — фа«ултшашивни законодавни тејегепаит и: народна пницчјатива, кад и право судова на испштивање уставности закона и на непримсгњивање противуставних. Нису ли: подела власти, парламентарна влада, дводомни систем и политичка одговорност чланова парламента пред бирачима довољни, да рад парламента одрже у границама уставних принципа и народне воље, која се јавља као резултат општег“ схватања морала и правде, потребна би била примена предложених средстава, која имају — изгледа нам — више могућности да обезбеде постизавање тога циља.

Д р Јован Стефановић доџент нравног факултета у Суботици

БУГАРСКА ПОЛИЦИЈА. Опчествена бевопасност,

Под организацијом Опчествене Безопасности подразумева: се Дирекција јавне Сигурности при Бугарском Министарству Ун. Дела, која је као више мање једна аутономна установа са. централом у Софији и десет филијала у главним окружним местима. Могла бл се назвати још и стручном полицијом; пошто она нема готово никакве везе са окружним и среским начелницима који, за разлику од ње, представљају полипшчку“ полицију, иначе променљиву са сваком променом режима или владе,

Док се за опчествену безопасност регрутују полицајци нарочито школовани и у пракси обучени, дотле се за окружне и среске старешине, зване „околиске“, бирају људи, — политичари, који спроводе владину политику и од којих се, сем те способности, не тражи никаква друга а најмање полицијска стручна спрема. Тако се даје и објаснити што је маса пензионисаних официра постављена на положаје окружних и среских начелника

Овакво стање њихове дирекције јавне сигурности ван; сваке сумње је боље и целисходније него код нас, јер је одговорна и тешка служба поверена: спремним људима, који се не баве политиком и на које политичке промене у земљи не