Policija
= 529 —
КРАТАК ПРЕГЛЕД РАЗВИТКА ВЕШТАЧЕЊА РУКОПИСА
=
1. УВОД.
Графичко вештачење (вештачење рукописа) тек последњих година задобило је своје право место у судској истрази. То је, може се рећи, наступило онда када му је дат научни карактер. Њега је први нагласио Бертијон године 1898,
У разнбју графичког вештачења могу. се разликовати три врсте вешеачења : 1. калиграфско вештачење; 2. графолошко вештачење; и 3. описно вештачење,
Ове три врсте управо означавају и три историска периода;
ђ, КАЛИГРАФСКО ВЕШТАЧЕЊЕ.
Сам назив означава основ, на коме је вршено вештачење. Али је он у исто и доказ емпиричког и непотпуног појимања већине људи о једној најделикатнијој и најкомпликованијој судској истрази.
У овој првој периоди вештачење рукописа базира само
на његовом КАЛИ ФСКОН проучавању. Калиграфи су једини
„вештаци рукописа.“ У Француској су то тангез — ехрелћ5 —
еспуајиз — јигез. У понеким државама, као на пр. код нас, калиграфи једино још и сада врше графичко вештачење.
Овим немамо намеру да калиграфију сасвим искључимо из проучавања приликом вештачења рукописа. Она се мора узети у обзир, јер да би смо утврдили аутентичност каквога рукописа (приликом вештачења) морамо првобитно проучити његову калиграфију, односно начин на који је писање извршено, како су слова начињена, како су речи сложене, итд. Калиграфија, као вештина, која нас учи да лепо пишемо, треба несумњиво и да нам покаже елементе, из којих је састављен извесан рукопис, његове облике. Она дакле треба да нам послужи за одређивање извесних типова рукописа, треба да нас упути у разумевање морфологије рукописа. Помоћу ње ћемо
„Полиција“ 4