Policija

= 138. —

да се те негативне стране отклоне, у Енглеској на пр. са појачаном контролом централне управне власти, на Континенту са једним што независнији управним судовима. Све ове измене теже. да се контрола ограничи само на правну страну и да буде што објективнија. Незгодно је дати контролу само законодавној власти, јер се редовно употребљава са партијском сврхом; ни искључива контрола суда не даје много јер суд је удаљен од администрације и не познаје прилике. Исто је тако незгодна и искључива контрола управне власти, јер је она опет сувише субјективна и са јаким туторским тежњама. Управни судови, састављени према партијском кључу нису довољно објективни и независни; не могу да се уздигну изнад партијских интереса као партијски кандидати. Према томе ниједна од ових контрола сама за себе не даје контролу, правну, и довољно објективну и ефикасну. Зато се морају комбиновати неколико врсте контрола заједно, да би се добили једна строго правна објективна и ефикасна контрола. Најбоље би било, ако би се задржала контролна законодавне и управис власти св управним судовима; за решавање сукоба да се задржи редовни суд све дотле док управни судови не престану бити партијски. |

Теорије државно-правних писаца о самоуправи.

На основи посебних географских прилика, социјалних и политичких идеја у једној држави, положаја и улоге централне власти у државном организму; постанка и задатака локалне власти у једној земљи — разввјају се у појединим земљама и посебни, нарочити самоуправни системи и разна државноправна и социолошка гледишта о самоуправи. Негде је историјским и друштвеним развитком створен чист тип самоуправе; негде се из чисте самоуправе развила локална аутономија; а негде је опет декретом централне власти створен ублажени централизам или систем управне декоцентрације. Као што нарочити услови створише нарочите самоуправне системе, тако су ови услови створили и државно-правне теоретичаре ових разних локалних управних система. Локални управни систем Енглеске и Сједињених Северно-Америчких Држава није исто што и локално-управни систем Континента и Руске Совјетске Републике. Исто тако и државно-правна гледишта појединих писаца, Немаца, Француза, Талијана и Руса, о правном