Policija

— 304 —

додатака на скупоћу или на породицу) веће од оних, одређених за државне чиновнике.

Чл. 95 и 96 прописују ближе диспозиције о наредбама општинских председника: о њиховом доношењу, обавезном достављању вишој власти (окружном начелнику) објављивању, саопштавању и т. д. По чл. 95 окружни начелник има права поништавати или задржавати од извршења све наредбе председника општине. Ова се одредба у главноме односи само на полициске наредбе. које би председник доносио по праву, које му даје чл. 91. и 94. Исти чл. 95. дели ове наредбе на сталне и привремене. Прве су извршне тек после месец дана од предаје надзорној власти, а друге су извршне одмах, сем ако их окр. начелник не поништи или не обустави извршење. Окружни начелник у хитним случајевима може наредити одмах извршење сталних наредаба.

"По чл. 97. општинска полиција има за циљ „да осигура

добар поредак, јавну сигурност и здравственост“. У осам тачака тога члана побројано је детаљно шта садржи општинска полиција. Санкција наредаба председника општине, које он издаје у овој области, налази се у чл. 471. тач. 15. казненог закона.

Чл 98 ставља у атрибуције општ. председника и полицију државних и окружних путева и других саобраћајних путева у кругу општине, али само у колико се тиче циркулације на тим путевима. · =

Власт која припада председнику на основу чл. 91 (општинска и пољска полиција), не чини сметње праву окружног начелника, да предузима за све општине у округу или за више њих све потребне мере за одржање јавне здравствености, сигурности и мира. То право окружни начелник не може предузимати само за једну општину, пре него би опоменуо председника на своју дужност, па је он не би испунио (чл. 99).

Овом одредбом као и фактем, да атрибуције општинског председника у погледу општинске и пољске полиције нису стављене под контролу општ. одбора, законодавац је покушао да ублажи незгоде од тога, што су општинска и пољска полиција убројане у послове, више локалног интереса. Али у пракси та ублажавања немају по готову никакве вредности.