Policija

2 594 7

Као разлози у корист овог мишљења могу се навести" следеће чињенице: Што нису овај испит полагали у року У коме је Министарство било дужно да им створи могућност за полагање и да их примора да овај испит и полажу. Оном пак: "службенику приправне трупе, који се не би бар после најдужег законског рока, односно кад наврши три године службепријавио за полагање испита, служба би престала ех једе и такав службеник престао (би дакле бити државни чиновник. после овог рока. · а

Правило је дакле, апстрахујући изузетак у чл. 19, да приправничка служби траје три годин: и неможе се никако претпоставити да један службеник буде приправник после пет или шест година службе.

У прилог горње тезе може се навести и чињеница штосу приправници ове врсте ресора Министарства Унутрашњих Дела од стране комисије за Оцену по њиховом образовању“ већ скоро сви оцењени у смислу чл. 71 тач. А и чл. 83. ал. ! Самим овим фактом мора се поћи са претпоставком да су они,. који добијају оцену о сталности а следствено и наредни степен. основне плате, положили испит. Тумачећи закои излази јасно да испит претходи оцени за сталност. Трзо шге ови се службеници имају сматрати и сталним и службеницима помоћне. групе од дана када су ово требали да постану односно на · крају треће године службе.

Ретроактивно дејство оваквих одлука правдало би се. чињевицом што комисије, правила, програм и др. услед краткоће времена или других недостатака нису могле бити раније: установљене. А никако ове околности неби се могле узети.

као оправдани и правични разлози са супротна решења. Не· појмљиво је како би се могла оправдати чињеница, да људи. бев своје кривице трпе запостављења и сносе штете које за; њих представљају велику вредност и који су. иначе услед рата. и његових последица запостављени, и за које се може рећи: да су са полетом и одушевљењем дошли у државну службу.

(ви службеници спадају међу прве генерације после-

рата, које су почеле да теку каријеру редовним путем # којима се једино: и само ефективна служба признаје како за: